www.phkschools.ir


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 بهمن 1393برچسب:, | 10:46 | نویسنده : mostafa |

موتورجت یا موتور شارشی نوعی موتور است که از شتاب دادن و تخلیه شاره برای ایجاد پیش‌رانش برپایه قانون سوم نیوتن استفاده می‌کند.

با این تعریف گسترده موتورهائی مانند توربوجت و توربوفن و رم‌جت و موتور موشک، گونه‌ای موتور جت به‌شمار می‌روند. ولی معمولاً منظور از موتور جت توربینی است که با بیرون‌دادن گاز داغ برای پیشرانش به‌کار می‌رود.

اصول پایهٔ کارکرد این نوع موتورها تقریباً ساده است، هوا از طریق یک مجرای ورودی به بخش کمپرسور وارد شده و متراکم می‌شود، سپس هوای متراکم وارد محفظهٔ احتراق شده و با اضافه شدن سوخت مشتعل می‌شود. گرمای ناشی از احتراق مخلوط هوا و سوخت باعث منبسط شدن و جریان یافتن آن به سمت انتهای موتور می‌گردد، این جریان منبسط شونده از میان یک سری پره‌های توربین عبور می‌کند که از طریق یک شفت به کمپرسور متصل شده‌اند. هوای منبسط شده توربین را به گردش در می‌آورد که در نتیجه باعث به حرکت در آمدن کمپرسور نیز می‌شوند.

زمانی که هوای منبسط شونده بخش توربین را نیز پشت سر گذاشت با سرعتی بسیار بیشتر از زمانی که وارد موتور شده از آن خارج می‌شود که این تفاوت سرعت بین هوای ورودی و خروجی رانش مورد نیاز را ایجاد می‌کند. در واقع موتورهای توربو جت شتاب بسیار زیادی به حجم کمی از هوا می‌دهند.

موتورهایی که از اصول کار موتورجت بهره‌می‌برند ولی پیشرانش در آن‌ها با ملخ انجام می‌گیرد توربوپراپ نام دارند و نوعی موتور جت به‌شمار نمی‌روند.


موضوعات مرتبط: جت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 16 دی 1393برچسب:, | 10:43 | نویسنده : mostafa |


موضوعات مرتبط: جت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 16 دی 1393برچسب:, | 10:38 | نویسنده : mostafa |

لامبورگینی، (به ایتالیایی: Lamborghini) شرکت خودروسازی ایتالیایی است، که در زمینه طراحی و ساخت خودروهای سوپر اسپورت و اس‌یووی فعالیت می‌کند.

شرکت لامبورگینی در سال ۱۹۶۳ توسط فروچیو لامبورگینی تاسیس شد و در سال ۱۹۹۸ گروه فولکس‌واگن آن را با قیمت ۱۱۰ میلیون دلار، خریداری کرد، که در ساختار این گروه خودروسازی آلمانی، به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت آئودی قرار گرفت.

دفتر مرکزی این شرکت در دهکده‌ای کوچک، به نام سن‌آگاتا بولونیز، در نزدیکی بولونیا و در کشور ایتالیا قرار دارد. هم‌اکنون شرکت لامبورگینی تحت مدیریت آئودی، در خط تولید کارخانجات خود، مدل‌های اونتادور، سستو المنتو، اوراکان و لامبورگینی وننو را تولید می‌نماید.


موضوعات مرتبط: لامبور گینی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 13 آذر 1393برچسب:, | 14:18 | نویسنده : mostafa |

بوگاتی ویرون سوپر اسپرت موقعیت خود به عنوان سریعترین ماشین جهان را از دست داد. بعد از تقاضای سایت انگلیسی «درایوینگ»، سازمان ثبت رکوردهای جهانی «گینس» به این نتیجه رسید که این خودرو هنگام ثبت رکورد ۴۳۱.۰۷۲ کیلومتر دستکاری شده بود و بنابراین  رکورد مطابق با قوانین گینس به ثبت نرسیده است.

files articles veyron403f147fcbc5a2d9f14f1a46a964d795 بوگاتی دیگر سریع ترین ماشین جهان نیست

گینس رکورد سرعت بوگاتی ۱۲۰۰ اسب بخاری را سه سال پیش ثبت کرده بود. اما حالا بعد از اینکه معلوم شده حداکثر سرعت هر سی دستگاه خودروی تولید شده به ۴۱۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است، گینس تصمیم گرفته این رکورد را مردود اعلام کند.

 files articles scc611b79b7b1d2ec4d1e5803ac58a796f6 بوگاتی دیگر سریع ترین ماشین جهان نیست

با کنار رفتن بوگاتی، در حال حاضر سریعترین رکورد ثبت شده به اس‌اس‌سی آلتیمت آئرو تعلق دارد که توانسته به حداکثر سرعت ۴۱۱.۷۲ کیلومتر در ساعت برسد. اما به احتمال زیاد این رکورد به زودی جا به جا خواهد شد.

چند هفته پیش جان هنسی، با خودروی «ونوم جی‌تی» که سوپرکاری براساس لوتوس الیز است در یک پایگاه هوایی در کالیفرنیای آمریکا توانست رکورد سرعت ۴۲۷.۶ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. {ویدیوی رکوردگیری}

files articles Venom GTbbc4c800e39e714468d446980115f6b1 بوگاتی دیگر سریع ترین ماشین جهان نیست

ونوم موتوری هفت لیتری با قدرت ۱۲۴۴ اسب بخار ساخت جنرال موتورز دارد.

بوگاتی اما همچنان بر داشتن رکورد سریعترین خودروی جهان اصرار دارد. مقامات این کارخانه می‌گویند وجود محدودکننده الکترونیکی ماشین به دلایل ایمنی است و مسئولان گینس هنگام ثبت رکورد اطلاع داشتند که این محدودکننده الکترونیکی قطع شده است. بوگاتی می‌گوید در این باره با گینس تماس خواهد گرفت.

نتیجه هر چه باشد به نظر می‌رسد بوگاتی اکنون با انگیزه بیشتری بر روی مدل بعدی خود «ویرون سوپر» کار کنند تا بتوانند با این خودرو رکورد سرعت را دوباره به نام خود ثبت کنند. گفته می‌شود سرعت این خودرو ۴۶۳ کیلومتر در ساعت است.


موضوعات مرتبط: بوگاتی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 1 آذر 1393برچسب:, | 22:5 | نویسنده : mostafa |

در ۱۸ فوریه ۱۸۹۸، انزو آنسلمو فراری، در شهر مودنا کشور ایتالیا و در خانواده‌ای صنعتگر زاده شد. انزو در جوانی علاقه زیادی به تحصیلات رسمی و آکادمیک نداشت، ولی شیفته مسابقات اتومبیل‌رانی بود. او دوران سربازی را در جنگ جهانی اول آغاز نمود، ولی در حین خدمت در سال ۱۹۱۶ بر اثر شیوع بیماری آنفلوآنزا، به شدت بیمار و از سربازی معاف شد. در همان دوران، پدر وی نیز بر اثر همین بیماری، درگذشت.

بحران اقتصادی و مالی ناشی از جنگ، باعث شد تا شرکت خانوادگی آنها ورشکسته شود و انزو فراری پس از تلاش ناموفق برای استخدام در کارخانه فیات، در شرکت کوچکی به‌نام سی‌ام‌ان که در زمینه تبدیل انواع کامیون و وانت به خودروهای سواری فعالیت داشت، مشغول به کار شد.

فراری جوان، در سال ۱۹۱۹ با حضور در تیم اتومبیلرانی شرکت سی‌ام‌ان، وارد دنیای مسابقات رالی شد، ولی موفقیت چندانی کسب نکرد. وی در سال ۱۹۲۰ شرکت سی‌ام‌ان را، برای کار در شرکت آلفا رومئو ترک کرد و با تیم فرمول یک آلفا رومئو، توانست موفقیت قابل توجهی را در مسابقات محلی به دست آوردخنده


موضوعات مرتبط: فراری ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 19 آبان 1393برچسب:, | 19:0 | نویسنده : mostafa |

 

خودرو هم‌چنین اتومبیل یا ماشین و به زبان فارسی دری «موتِر» به وسیله نقلیه چرخداری گفته می‌شود که موتور خود را حمل می‌کند.خودرو به وسایلی گفته می‌شود که بدون ارتباط با وسیله دیگر و به کمک نیروی ماشینی خود، قادر به حرکت باشدخنده
 
شاید بتوان اولین ایدهٔ مکتوب در مورد وسیلهٔ نقلیه‌ای را که بدون نیروی انسان یا حیوانات قادر به حرکت باشد، در ایلیاد اثر هومر یافت. در قسمتی از رمان، هفاستوس (خدای آتش و فلزکاری) یک سه‌چرخهٔ متحرک می‌سازد و از آن برای جابجایی استفاده می‌کند. اما در عالم واقع، این وسیله برای اولین بار در سال ۱۶۷۸ توسط پدر فردیناند فربیست مبلغ مسیحی بلژیکی در چین طراحی و ساخته شد که توسطبخار کار می‌کرد. این خودرو اولیه ۶۵ سانتی متر طول داشت و به عنوان وسیله سرگرمی برای امپراطور چین ساخته شده بود. اولین اتومبیل واقعی با نیروی بخار که برای جابجائی انسان و بار بکار گرفته شد در سال ۱۷۶۷ توسط نیکلاس جوزف کان فرانسوی طراحی و ساخته شد. خودرو کان می‌توانست ۴ تن بار به همراه ۲ خدمه را با سرعت ۷/۸ کیلومتر بر ساعت به حرکت در آورد. اولین تصادف خودروئی جهان نیز با این خودرو در سال ۱۷۷۱ اتفاق افتادمتعجب

 


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 27 مهر 1398برچسب:, | 20:49 | نویسنده : mostafa |

 

 
آلودگی هوا توسط یک کارخانه در دوران جنگ جهانی دوم.

به ورود آلاینده‌ها به یک محیط که باعث ناپایداری، اختلال، آسیب و یا ناراحتی در آن محیط برای موجودات زنده شود آلودگی گفته می‌شود.

آلودگی می‌تواند به شکل مواد شیمیایی باشد یا در شکل انرژی برای نمونه، صدا، گرما یا نور محیط را آلوده کند. مواد آلوده‌کننده‌ای که در پی رویدادهای طبیعی پدید می‌آیند زمانی به عنوان آلاینده شناخته می‌شوند که میزان آن‌ها از حدّ طبیعی بگذرد.

آلودگی را اغلب در دو گونه دسته‌بندی می‌کنند: آلودگی با منبع نقطه‌ای و آلودگی با منبع غیرنقطه‌ای. نوع اول برای نمونه آلودگی آب است که در منبعی نقطه‌ای سرچشمه می‌گیرد نظیر مجرای خروجی یک فاضلاب. نوع دوم به آلودگی تغذیه شده از یک ناحیه وسیع و نه از یک محل ویژه اشاره دارد.

مؤسسه بلک‌اسمیت هرساله فهرستی از آلوده‌ترین مکان‌های کره زمین را منتشر می‌کند. در سال ۲۰۰۷ آلوده‌ترین نقاط به ترتیب در جمهوری آذربایجان، چین، هند، پرو، روسیه، اوکراین و زامبیا قرار داشتند.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : 1 فروردين 1388برچسب:ما باید از ماشین کم تر استفاده کنیم چون برای محیط زیست مظر است, | 1:0 | نویسنده : mostafa |
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By BlackSkin :.